UCE 2008

Během srpna jsem strávil 10 dní v jihofrancouzském městečku Prada, kde se konal čtyřicátý ročník Letní katalánské univerzity – Universitat Catalana d’Estiu. Vyslala mě tam Akademie věd Andorského knížectví a vše kromě letenky do Barcelony mi platili – a pak že je studium katalánštiny k ničemu 🙂
Hodně toho pro mě bylo poprvé – poprvé jsem letěl letadlem, poprvé jsem jel do zahraničí úplně sám a poprvé jsem se tedy musel spolehnout jen na sebe a svou znalost jazyků – a že jsem využil všechny, které znám.
Ve čtvrtek dopoledne jsem přiletěl do Barcelony a pak jsem se z jedním kolegou z Polska (Waldo) přesunul k jeho známým (Polka a Katalánec), kde jsem přespali do pátku, kdy nám jel autobus do Prady. Komunikovali jsme katalánsky (ale občas jim to ujelo do španělštiny) a zašli jsem do místního tapas baru, kde jsme si dali různý potvory z moře vytažený. U nich doma taky zrovna byli nějací známí z Polska, kteří katalánsky neuměli, takže s nimi jsem komunikoval anglicky.
V pátek jsme jeli asi tři hodiny busem z Barcelony do Prady, která se nachází sice v jižní Francii, ale zároveň je to Severní Katalánsko, takže se tam občas dá domluvit i katalánsky.
Každý den jsem tam měli podobný program – dopoledne lekce katalánštiny, odpoledne různý kurzy a workshopy, večer koncerty a kino. Akorát ve středu odpoledne jsme měli výlet do blízkého městečka Rià, kde je zřícenina hradu, a pak do blízkých krápníkových jeskyní – největších v Katalánsku. I když program byl pořád víceméně stejný, nuda to rozhodně nebyla.
Kromě rodilých Katalánců tam byly také 3 holky z Rumunska, další dva Češi a jedna Češka a taky jedna turecká Němka (nebo německá Turkyně? 🙂 ), s kterou se dalo komunikovat kromě katalánštiny také německy 🙂
V neděli odpoledne nás pak odvezli zpět busem do Barcelony, přičemž letadlo mi letělo až druhý den ráno. Takže jsem zašel na pivo se starým známým Jarem, s kterým jsem kdysi dělal na jedné hře a který teď dělá v jednom vývojářském studiu v Barceloně. Pak jsem se vydal podívat na památky (no, stihl jsem jen Sagrada Familia 😉 ) a pak metrem a vlakem hurá na letiště a domů 🙂
Pár fotek, které jsem pořídil, jsou tady, a zde si můžete stáhnout mojí zprávu pro lektorát (v katalánštině).